14.2 Nos bastidores da vida privada. Retratos do mundo feminine no tempo dos Oradores Áticos

Ana Lúcia Curado
Universidade do Minho

The Greek Attic orators are an important source of information about the feminine life in ancient Greece, showing us the central role women played in the very bosom of each family. The description of the Greek home (oikos) is especially important in order to understand the status of women in the classical times. A common strategy in the ancient Greek courts of law implied an archaeology of private decisions undertook by prosecution and defense. This is a privileged way to know human relations and family estates of that period.